Vanliga frågor och svar
Förutom kvaliteten på våra produkter är kundservice vår högsta prioritet. Nedan hittar du frågor och svar som oftast ställs av våra kunder.
Betalning
Seki EDGE-produkter kan enkelt och säkert köpas genom:
- Förskottsbetalning
- Direktbetalning
- Kreditkort
- Omedelbar banköverföring
- PayPal
- Delbetalning
- På kontoköp
- Amazon Pay
- Giropay
- Apple Pay
Alla våra accepterade betalningsmetoder kanske inte visas.
Dessa beslut fattas av våra betaltjänstleverantörer.
Vid betalning med kreditkort debiteras du direkt.
Betalning med Autogiro tar i regel 1-3 arbetsdagar efter beställning till en adress inom Tyskland och 5-7 dagar vid beställningar från utlandet.
Vid avbetalning (powered by PayPal) är betalning uppdelningsbar i 6, 12, 18 eller 24 månader, på så sätt kommer den första månadsbetalningen tidigast efter 38 dagar.
Vid köp med faktura är du betalningsskyldig inom 30 dagar.
Vid alla andra betalningssätt som vi erbjuder debiteras du direkt vid beställningen.
Ytterligare detaljer hittar du i våra betalningsvillkor.
Vid beställning på telefon kan vi bara ta emot förhandsbetalning, eftersom vi då inte får ta emot personliga uppgifter från våra kunder.
Vi har tyvärr inget inflytande över vilka betalningssätt som visas för dig online. Det bestämmer våra betalningsoperatörer, online-betalningstjänsterna PayPal eller AmazonPay, självständigt i realtid.
Om du inte kan eller vill slutföra betalningen med en omedelbar överföring ändrar vi gärna betalningssättet till förskottsbetalning och skickar dig våra bankuppgifter. Vänligen kontakta vår kundtjänst för detta.
Eftersom betalningsättet fakturaköp med PayPal är avvecklat har vi tyvärr ingen inblick i betalningsdetaljerna. I vårt PayPal-konto visas fakturabeloppet direkt som betalt, då vi erhållit beloppet från PayPal och PayPal fakturerat dig.
Om du skulle ha problem med betalningen eller är osäker om fakturabeloppet betalats, vänd dig gärna till PayPals fakturaavdelning: +46 800 723 4730 (Mo-Fr, 8:00-17:00)