Vanliga frågor och svar

Förutom kvaliteten på våra produkter är kundservice vår högsta prioritet. Nedan hittar du frågor och svar som oftast ställs av våra kunder.

Vanliga frågor om våra skönhets- och groomingverktyg

Vad gör att våra skönhets- och groomingverktyg sticker ut från vanliga produkter?

Våra skönhets- och groomingverktyg är tillverkade och utvecklade av de finaste hantverkarna i Seki, Japan. Eftersom de är handslipade under produktionen erbjuder de en exceptionell, långvarig skärpa som är mycket överlägsen den som kan erhållas med maskinkantade produkter, och uppvisar också en minimal grad av slitage.

1
Hur rengör du skönhets- och groomingverktyg?

Efter användning, rengör verktyget med en fuktig trasa och torka sedan torrt. Våra öronrengöringsmedel bör desinficeras efter användning med desinfektionsmedel som finns på apoteket för att säkerställa att ingen smuts kommer in i hörselgången inuti örat.

1
Kan jag ta Seki EDGE skönhetsverktyg och nagelvårdsprodukter med mig när jag reser?

Tack vare sin behändiga storlek passar våra skönhetsverktyg och nagelvårdsprodukter i vilken sminkväska eller handväska som helst, vilket gör dem inte bara reseklara utan också praktiska för dagligt bruk. Vi har även lagt till beskrivningen "godkänd för flygresor" till utsedda produkter som du utan att tveka kan ta med som en del av ditt handbagage när du reser utomlands.

1
Vad gör rostfritt stål unikt jämfört med andra material?

Rostfritt stål är känt för sin förstklassiga kvalitet och överlägsna hållbarhet. Dessutom gör dess hygieniska och lättstädade egenskaper rostfritt stål till ett viktigt material för den personliga skötseln.

1
Vilka är fördelarna med en rund spets för filar och pincett etc.?

En rundad spets innebär att det inte finns någon risk för skador när du använder verktyget, så en design utan skarpa hörn är idealisk för barn, äldre och diabetiker.

1
Vad är fördelen med en tandad skäregg?

En tandad kant möjliggör precisionsskärning med maximal kontroll, vilket hjälper till att förhindra att huden glider eller på annat sätt skadas.

1
Vad används kosmetiska saxar till?

Med mjukt böjda blad som anpassar sig efter ditt ansikts konturer är kosmetiska saxar lämpliga för uppgifter som att forma vackra ögonbryn samt ta bort skägghår och fina ansiktshår.

1
Vad är en kroppshårstrimmer mest lämplig för?

Vår kroppshårtrimmer har en taggig skärkant som gör att du kan klippa grovt skägghår och kroppshår. Den kan också användas för att forma vackra ögonbryn.

1
Nagelklippare eller nagelsaxar: vilket verktyg är bäst för mig?

Nagelklippare är användbara för att klippa tjockare naglar och tånaglar. De dubbla bladen trycker lika mycket på hela nageln vid klippning, vilket hjälper till att undvika de sprickor som kan uppstå på den tjocka nagelplattan. Nagelsax, å andra sidan, har finare spetsar som kan ge mer exakta resultat. De är särskilt lämpliga för små, korta naglar.

1

Betalning

Betalningsmetoder

Seki EDGE-produkter kan enkelt och säkert köpas genom:

- Förskottsbetalning
- Direktbetalning
- Kreditkort
- Omedelbar banköverföring
- PayPal
- Delbetalning
- På kontoköp
- Amazon Pay
- Giropay
- Apple Pay

Alla våra accepterade betalningsmetoder kanske inte visas.
Dessa beslut fattas av våra betaltjänstleverantörer.

1
Debiteringstid

Vid betalning med kreditkort debiteras du direkt.
Betalning med Autogiro tar i regel 1-3 arbetsdagar efter beställning till en adress inom Tyskland och 5-7 dagar vid beställningar från utlandet.
Vid avbetalning (powered by PayPal) är betalning uppdelningsbar i 6, 12, 18 eller 24 månader, på så sätt kommer den första månadsbetalningen tidigast efter 38 dagar.
Vid köp med faktura är du betalningsskyldig inom 30 dagar.
Vid alla andra betalningssätt som vi erbjuder debiteras du direkt vid beställningen.
Ytterligare detaljer hittar du i våra betalningsvillkor.

1
Betalningssätt vid beställning på telefon

Vid beställning på telefon kan vi bara ta emot förhandsbetalning, eftersom vi då inte får ta emot personliga uppgifter från våra kunder.

1
Varför visas inte alla betalningssätt?

Vi har tyvärr inget inflytande över vilka betalningssätt som visas för dig online. Det bestämmer våra betalningsoperatörer, online-betalningstjänsterna PayPal eller AmazonPay, självständigt i realtid.

1
Problem med den omedelbara överföringen

Om du inte kan eller vill slutföra betalningen med en omedelbar överföring ändrar vi gärna betalningssättet till förskottsbetalning och skickar dig våra bankuppgifter. Vänligen kontakta vår kundtjänst för detta.

1
PayPal-fakturaköp - redan betalt?

Eftersom betalningsättet fakturaköp med PayPal är avvecklat har vi tyvärr ingen inblick i betalningsdetaljerna. I vårt PayPal-konto visas fakturabeloppet direkt som betalt, då vi erhållit beloppet från PayPal och PayPal fakturerat dig.
Om du skulle ha problem med betalningen eller är osäker om fakturabeloppet betalats, vänd dig gärna till PayPals fakturaavdelning: +46 800 723 4730 (Mo-Fr, 8:00-17:00)

1

Frakt och leverans

Leveranstid

Generellt sett är leveranstiden inom Sverige 1-3 dagar från din beställning. Mer information om våra leveranstider finns i våra frakt- och betalningsvillkor. Tyvärr kan vi inte erbjuda expressfrakt.

1
Vad är fraktkostnaderna?

Frakt till Tyskland och många EU-länder är gratis för beställningar över 40 euro. Du kan ta reda på mer på vår sida om frakt- och betalningsvillkor.

1
Leverantörer av frakttjänster

Seki EDGE skickar sina skönhetsverktyg via sina logistikpartners DHL och DPD i speciella, transportsäkra förpackningar.

1
Försändelsespårning

Vår e-postbekräftelse kommer också att innehålla ett leverans- eller spårningsnummer för att spåra din leverans.
Ange bara detta nummer på respektive webbplats för vår logistikpartner DHL eller DPD för att se den aktuella platsen för din beställning.
Om du har skapat ett gratis Seki EDGE kundkonto kan du se leveransspårning under menyalternativet "Mina beställningar"

1
Leverans på ett angivet datum

Vår fraktprocess är helt automatiserad. Tyvärr innebär detta att vi inte kan garantera ett specifikt leveransdatum.
Om du inte kan ta emot din beställning personligen finns det flera alternativ:
- Lägg din beställning vid ett senare tillfälle
- Ditt paket kan levereras till en paketbutik där det kan hämtas ut inom 7 dagar
- Du gör överenskommelser med leverantören av frakttjänster för att nominera en annan person för att ta emot leveransen å dina vägnar.

1
Förpacka konstverk som present

Det är tyvärr inte möjligt att kombinera en transportsäker förpackning med en presentförpackning. Du kan däremot köpa ett *presentkort från KunstLoft och ge bort.

1
Problem vid frakt

Ofullständigt leverans
Vänligen kontakta vår kundtjänst som förklarar problemet.

Förlorat paket
Vänligen kontakta vår kundtjänst. Denna kontaktar i sin tur aktuell fraktleverantör.

1

Returer, byten och återbetalningar

100 dagars returrätt

Vi ger våra kunder 100 dagars returrätt på alla skönhetsverktyg vi erbjuder.

1
Returnering av din beställning

Vid mottagande av varorna ger vi dig 100 dagars returrätt. Vi har sammanfattat detaljer om returproceduren här.
Skicka oss ett e-postmeddelande med ditt ordernummer till kundservice@seki-edge.se. Vi skickar då en returetikett så att du kan returnera din beställning till oss utan kostnad.
Vår returetiketts e-post kommer även att innehålla en länk som du kan använda för att hitta din närmaste DHL/DPD paketbutik.

1
Vad ska jag göra om jag vill returnera min beställning?

Helst bör du behålla och återanvända originalförpackningen när du returnerar ditt skönhetsverktyg. Men om detta inte är möjligt, se till att förpackningen är säker.
Tyvärr kan vi inte skicka någon ersättningsförpackning till dig, men vi skickar dig en returetikett.

1
Fick en skadad beställning

Om din beställning har skadats på väg till dig, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande med ditt ordernummer till kundservice@seki-edge.se. Vi skickar sedan en retursedel till dig så att du kan skicka tillbaka skönhetsverktyget till oss utan kostnad.

1
Kommer jag att få en ersättningsleverans?

Om ett skönhetsverktyg har skadats under transporten kan vi vanligtvis ordna en ersättningsleverans. Skicka oss bilder i förväg till kundservice@seki-edge.se så att vi kan inspektera skadan och godkänna arrangemang för eventuell ersättningsleverans.

1
Automatisk retur efter misslyckad leverans

Vänligen kontakta kundtjänsten om du vill att vi ska skicka ditt paket på nytt och om den angivna leveransadressen fortfarande gäller.

1
Ersättning av inköpspriset

Vi ersätter inköpspriset i regel 7 arbetsdagar efter att din retur har mottagits av oss. Då använder vi oss av samma betalningssätt som du ursprungligen använt.

1
Du kunde inte hitta ditt svar?
Använd vårt kontaktformulär för att ställa oss din fråga Till kontaktformuläret